BESTILL TIME

Undersøkelse

Når du kommer som ny pasient er det viktig at vi tar en grundig undersøkelse. Det er viktig å kartlegge hvordan din tannstatus er og hvilke behov du har.

Hull i tennene

Hull i tennene er et uttrykk for tannsykdommen karies. Karies dannes ved at bakterier på tannoverflaten omdanner sukker til syre. Syren bryter ned emaljen og man får et hull.

Rotfylling

Rotfylling må gjøres om nerven i tannen er skadet og ikke fungerer som den skal. Det kan være på grunn av stort kariesangrep, sprekker i tannen eller traumer.

Tannkjøtt

Dette er lett blødning i tannkjøttet hvis man ikke får pusset bort nok av bakteriene som ligger på overgangen mellom tann og tannkjøtt.

Kroner og broer

Hvis tannen er veldig svekket, enten av karies eller andre forhold, slik at man ikke kan reparere tannen med en fylling, må man sette på en krone

Implantater

Implantatbehandling bruker man for å erstatte tenner. Implantater kan man bruke for å erstatte én tann, flere tenner eller hele tannsettet.

Sedasjon

Er det veldig omfattende behandling eller er du veldig engstelig for tannbehandlingen som skal utføres, kan vi tilby tannbehandling i sedasjon.

Tannlegeskrekk

Vi har bred erfaring med å jobbe med pasienter som er veldig engstelige for tannbehandling. Det viktigste er at du føler deg trygg og det er vår oppgave å få det til.

Bestill tannlegetime

Personalia

Har du vært kunde tidligere?

Er du student?

Ønsket time?